Eerste introductiedag

Vandaag ben ik voor het eerst op de Universiteit geweest. Ze waren overal aan het breken en aan het renoveren. In een grote collegezaal werden we toegesproken door het hoofd van de school, en ze liet ons duidelijk merken dat we goed ons best moeten doen en dat we nog veel papierwerk moeten afhandelen (en als je dat niet op tijd doet krijg je een boete!). Eigenlijk alle nieuwe studenten gaan “medicine” studeren, en slechts drie Erasmus studenten volgen vakken aan de faculteit van Social Sciences (een andere Nederlandse, een Duitse, en ik). Hopelijk valt ons programma een beetje mee, zodat we niet zo hard aan de slag hoeven als al de toekomstige doktoren en tandheelkundigen! Morgen krijg ik mijn rooster, dus ik ben erg benieuwd…

Nja, het was een lange dag, met (te) veel informatie. Dat moet ik allemaal nog even op me in laten werken. Ik moet wel zeggen dat het hier ontzettend gezellig is, en ik weet zeker dat alle studenten hier een goed half jaar tegemoet gaan.

Vanavond gaan we met een aantal studenten nog even de stad in. Het is een internationaal gezelschap. Er zijn hier enorm veel Duitsers, maar ook veel Zweden en Noren. Leuke mensen!

Tot zover mijn blog voor vandaag. Ik ben eigenlijk kapot, maar het is nog lang geen bedtijd!

Atā!

Geef een reactie

