Derde schooldag

Over een kwartiertje vertrek ik voor de derde keer deze week richting school. Ik ben inmiddels al wat rustiger geworden onder de hele situatie, maar toch is mijn blije humeur nog niet zoals het een week geleden was. De lat ligt hier enorm hoog. Wat we in Nederland in zes weken doen, moet hier in een week gebeuren. Daar komt bij dat het niveau ook nog een stuk hoger ligt, omdat dit een academische opleiding is, en die in Maastricht niet. Ik vind het allemaal behoorlijk zwaar en ik had gehoopt dat ik wat meer vrije tijd zou hebben. Ik denk niet dat dat nog komt, maar ik hoop wel dat ik er spoedig wat beter mee om kan gaan. Iedere ochtend als de wekker gaat denk ik aan de grote stapel werk wat nu weer voor me klaar ligt, en op de een of andere manier kan ik daar nog niet op een een nuchtere, positieve manier mee omgaan. Volgens mij zijn mijn woorden iedere ochtend hetzelfde; “ik wil naar huis!”, en ja, hard op gesproken. Ik had niet gedacht dat ik daar zo snel al last van zou krijgen, maar hopelijk hoort dit bij mijn opstartproblemen…

Nou, nog even doorbijten…

Geef een reactie

