Nieuwtjes!

Nog een paar nieuwtjes vanuit Riga…

– Het is hier nog steeds lekker weer! Vandaag was het zo’n 20 graden, maar ik moet wel zeggen dat het hier in de avond enorm afkoelt.

– In de kantine hebben ze heerlijk eten voor relatief weinig geld. Vorige week heb ik rijst met zoetzure saus en vlees geprobeerd, en vandaag heb ik spaghetti met een stukje vlees en een glas yoghurt gehad. Erg lekker!

– Een ander positief punt van de kantine; de muziek! Ik word er helemaal vrolijk van, alleen maar 80s! Toen Jean Michel Jarre ook nog eens voorbij kwam was mijn dag helemaal goed.

– In iedere les wordt er gepraat over de relatie tussen de Russen die in Letland wonen en de Letten zelf. Het is duidelijk dat de Letten opzoek zijn naar hun ware identiteit, en dat dat erg moeizaam gaat.

– Fien, een studente uit Gent, moet iedere les maar weer opnieuw de Belgische talenkwestie uitleggen.

– Aan mijn lelijke, lege, vieze, gele muur hangt nu een mooi ansichtkaartje van een gasballon, gekregen van vrienden uit Warstein.

– Al het bier is uit de gemeenschappelijke koelkast gestolen, dus ook mijn speciaal gekochte Leffes, grrr!

– Stevany en ik geven iedereen bijnamen, echt heel komisch. We hebben ze vorige week allemaal opgeschreven en hebben al bijna twee a4’tjes vol. Van “turtle” tot “warme muschi” en “de pratende kut”, je kunt het zo gek niet bedenken!

– Omdat mijn naam nogal moeilijk uit te spreken is voor niet- Nederlanders heb ik ook een paar bijnamen gekregen. Het begon met “the blonde chick” en “Nike Air”. Na mijn spooktocht door een eng en verlaten deel van het hotel waar eigenlijk geen gasten mogen komen word ik ook wel “Nikita” genoemd.

– De Australiërs zijn inmiddels vertrokken en ik heb hun speakerset gekregen; arme buurman!

– Ik heb vorige week 30 druiven in mijn mond gestopt, in een keer, yey.

En hier nog een paar foto’s!

Hello Soviet! De kleuren, de meubels, alles! Dit stamt werkelijk nog uit de Russische tijd.

Mike maakt altijd onverwachte foto’s!

Oooh! Stevany, Mike en Justus. Geweldige mensen!

Ja, dit is joghurt! Stevany had wel trek in iets sterkers.

Geef een reactie

