Nieuwtjes! Deel 3

– Nou, mijn nieuwe rugzak heeft meteen de eerste dag een mooie doop gekregen. Toen Stevany en ik wat bier wilden inslaan is een van de halve liter flessen geknapt. Daar stond ik dan, met een tas waar het bier uitstroomde… Het is me weer een keer gelukt de Letten aan het lachen te krijgen, ja, ze leren het nog wel!

– Vrijdag heb ik eindelijk een paar meters gefietst! Dat was echt al lang geleden… Het is onmogelijk om hier door de stad te fietsen, vandaar dat ik ook besloten heb geen fiets te kopen. Toen ik bij Jonas en Justus ging eten zag ik daar een prachtige mountainbike staan. Omdat hun woonkamer enorm groot is heb ik daar een paar rondjes gefietst; dat was fijn!

– Gisterochtend lag er sneeuw op de auto’s!

– Donderdag moet ik weer naar Radio Latvia. Ik moet drie Nederlandse artikelen voorbereiden. Het gaat dus niet om de inhoud, maar om hoe ik het breng. Als ik recht ga zitten en overdreven articuleer komt het vast helemaal goed!

– Dit weekend gaan Stevany en ik naar Daugavpils!

– Ohja, ik ben net even naar de markt geweest om wat lekkere dingetjes te kopen. De Russische pannekoeken daar zijn echt te lekker voor woorden! Ik heb gekozen voor de cottage cheese en de appel/kaneel variant; heerlijk (en het kostte haast niets, ja, de Nederlandse voorliefde voor goed en goedkoop leeft hier nog steeds).


En zulke taferelen krijg je als je te veel met medicijn studenten omgaat 😉

Geef een reactie

