Lovely Latvia

Hallo allemaal! Nou, het weekend is helaas al weer bijna voorbij… Vrijdag ben ik samen met Stevany, Pierre, Felix en zijn kameraad die overgevlogen was uit Duitsland naar de Skybar geweest. Wow, wat een uitzicht! Stevany en ik hebben afgesproken om nog eens terug te gaan bij daglicht, als we de volgende examens achter de rug hebben. Dan nemen we een goed gevulde portemonnee mee en gaan we eens een paar fijne cocktailtjes drinken onder het genot van het zicht op de stad wat zeker ons tweede “thuis” is geworden. Goed, verder met vrijdagavond… Rond twee uur ’s nachts hebben we nog een grote schaal met rijst en barbecue saus gemaakt. Dat was een lekkere nachtelijke maaltijd! De zaterdag vonden Felix en ik het wel tijd worden voor ontbijt toen het inmiddels al vijf uur ’s middags was geweest. Stevany had de hele dag in bed gelegen samen met haar “ hobbit” (ja, het boek!) en werd aangenaam verrast door onze kookkunsten. Niet veel later vertrokken we met een groep medicijn studenten richting het huis van Maja, een Letse/Amerikaanse medestudent. Ze is vandaag jarig en besloot haar feestje gisteravond al te geven. Na twee uurtjes zijn Pierre, Felix, Stevany en ik richting the French Bar gegaan. Aldaar spotte ik mijn Duitse buurman die opzoek was naar zijn volgende prooi; geweldig! Omdat het bier in the French Bar erg goedkoop is, is het daar altijd erg druk. Dus, tijd om door te gaan naar de Cuba Bar! Echt super, dag of nacht, ik kom altijd belachelijk veel bekenden tegen, zo ook in de Cuba Bar. We hebben de hele nacht gedanst op de meest uiteenlopende muziek uit verschillende culturen. Vandaag is weer een luie dag; morgen begint weer een zware schoolweek. Maar ach… sinds drie weken hoef ik nog maar een essay per week te schrijven van slechts vier kantjes. Appeltje eitje vergeleken met het verschrikkelijke begin van dit schooljaar. Wat betreft het weer… Ook al is het buiten best fris, het is nog steeds erg aangenaam voor Letse begrippen. De tijd gaat hier veel te snel en Stevany en ik zijn het er beide over eens; we willen niet meer terug naar Nederland!

Geef een reactie

