Voedsel en medicijnstudenten

Gisteravond was het tijd voor een belachelijk lekkere maaltijd! Ik was uitgenodigd door een paar klasgenoten van Felix. Het was een gevarieerd gezelschap; een Noor, een Australier, een Portugese, een Zweed en vier Duitsers (waarvan er eentje een paar huizen verderop heeft gewoont in Maastricht; hoe toevallig!). We hebben vier uur in de keuken gestaan onder het genot van Lets bier, champagne uit Riga en rode wijn uit Australie. Oh ja, en niet te vergeten het bekertje rauwe eieren, die de Australier voor 10 Lat heeft leeggedronken. Ondertussen heb ik de studenten een aantal Nederlandse woorden en zinnen bijgebracht. De Noor was in staat om binnen twee tellen “de kat krabt de krullen van de trap” te onthouden, terwijl Felix nog altijd zat te stoeien met “alstjeblieft”. Zoals bij alle andere studenten bleef ook hier “neuken in de keuken” het meest geliefde zinnetje, “because it sounds so cute!”. Na een lange tijd kokkerellen werd de tafel gedekt en zette de Noor met alle plezier “Magic Radio” voor me aan. Les tubes des anneés 80 (oftewel, de hits van de jaren 80!). Met mijn favoriete radiozender op de achtergrond en het gezelschap van een paar geweldig vriendelijke mensen voelde ik me helemaal op mijn gemak. En oh, wat was het eten lekker. Om de minuut was er wel weer een “oooh” of “aaah” te horen. Het begon met een heerlijke salade met appel, noten en feta kaas. Daarna was het tijd voor Felix zijn kunsten, die heerlijke schnitzels had gemaakt met champignonsaus en knödel. Ja, de liefde van de vrouw gaat ook door de maag! Mijn hemel wat was dat lekker zeg. We sloten de avond af met een ijs-cheesecake. Heerlijk! Daarna kwam Alexandra nog aanzetten met een paar typische Portugese gebakjes die er ook nog wel in gingen. Wat zaten we vol! Serieus, het was een super gezellige avond. Die toekomstige dokters zijn zo slecht nog niet voor een arme Nederlandse studente met haar te brede Europese studie ;-).

Geef een reactie

