Bijnamen

Je kent het wel, je bent even de naam van iemand kwijt en noemt hem of haar “die ene”, waarna de ander meestal wel snapt over wie je het hebt. Omdat Stevany en ik hier zo veel nieuwe mensen hebben leren kennen hebben we onbewust een hele rij bijnamen bedacht. Op school is dit ook best handig, want de Letse namen waren, vooral in het begin, erg moeilijk te onthouden. Nederlandse buitenstaanders zullen er wel niks van snappen, maar goed, niemand die ons hier verstaat. We hebben soms niet eens meer door hoe stom onze zinnen eigenlijk klinken. Zo hebben we het op school vaak over “stijve tepels” (die jongen lijkt het gewoon altijd koud te hebben!) en Vinkenslag (ja, die zou maar zo eens op kamp Vinkenslag te Maastricht kunnen wonen; no offense). Verder heten onze leraren Lokje, Pieter en Nostradamus. In het hostel lopen mensen rond als minderwaardigheidscomplex, die Rus, glimlachje en Axel Rose. Rode pan, Kurt Cobain, Matt Damon, turtle en wortel hebben het hostel inmiddels verlaten. Voor zover ik weet heb ik ook al een reeks bijnamen gekregen. Nike Air, Nikita, the blonde chick, Nikkei en Njenka zijn degene die ik me zo nog kan heugen. Ohja, en dan ben ik de meest geweldige nog vergeten; honigkuchenpferd!

Geef een reactie

