Verhuizen

Deze week zat er een briefje van de receptie onder mijn deurklink. In slecht Engels werd duidelijk gemaakt dat ik mijn kamer vanaf vrijdagavond moet verlaten. Elf dagen lang zullen bouwvakkers bezig zijn met het verwisselen van de pijpleidingen. Iedereen in mijn gang heeft dezelfde brief gekregen, dus her en der heb ik vandaag al wat volbeladen koffers heen en weer zien gaan. Het was de bedoeling dat ik in een andere kamer zou verblijven. Het werd kamernummer 342, helemaal aan het einde van de gang, in het donkerste hoekje van het hotel. Het was er klein, maar wel schoon, en er stonden twee bedden. Kort nadat ik de meeste spullen naar mijn nieuwe kamer had gebracht kwam ik erachter dat er geen warm water uit de kraan kwam. Ook nadat ik de kraan 10 minuten aan had laten staan veranderde de temperatuur niet. Toen ik na het verhuizen even rustig van het uitzicht “genoot” (de binnenplaats met kapotte stoelen en tafels, allemaal op een hoop met een bult andere rotzooi) merkte ik dat het in mijn nieuwe stulpje wel heel erg frisjes was. Inderdaad, de kachel deed het niet. Dus hup, ik naar beneden… “Ja, dat is dan jammer, kom morgen maar even terug, het is nu te laat”. De volgende dag, na twee andere pogingen, kwam het dan eindelijk goed. Ik werd geholpen door het meisje achter de balie, die mij op de een of andere manier de schuld gaf dat er zoveel gedoe was ontstaan. Niet echt geweldig dus. Eindelijk kon ik mijn nieuwe sleutel in ontvangst nemen. Dit keer moest ik op de tweede verdieping zijn. Na de hele heisa betrad ik een schattig klein kamertje aan de voorkant van het hotel, met uitzicht op het park en het opera gebouw; prachtig! Maar, er was meer! Ik ben vanaf nu elf dagen lang de trotse eigenaresse van een tweepersoonsbed en een televisie met Letse en Russische zenders; nou, wat wil je nog meer ;-).

Geef een reactie

