23 december 2009

Het begint aardig leeg te worden in het hostel. Eigenlijk alle studenten zijn vertrokken richting het thuisfront om daar kerstmis en nieuwjaar te vieren. Stevany en ik blijven hier, net zoals een paar Georgiërs die in januari pas kerstfeest vieren. Felix is vanochtend helaas ook vertrokken. Hij is nu bij zijn ouders in Duitsland. Gisteren hebben we samen heerlijk gegeten in de oude binnenstad van Riga. Omdat het zo “warm” was (ja, -1 is hier aangenaam) zijn we na het eten nog even naar het park tegenover ons “huis” geweest. Het was prachtig om de kerstverlichting te zien in combinatie met een dikke laag sneeuw. Hieronder een paar sfeerimpressies =)

Ik ga straks met Stevany richting het Steiku Hausu voor een lekkere maaltijd. Morgen staat een ijshockeywedstrijd tussen Riga en Moskou op het programma. Zaterdag is het zover, dan gaan we op reis! We beginnen met een weekje Estland. Ik denk dat ik mijn laptop in Riga laat, dus het kan zijn dat ik een paar daagjes niets van me laat horen.

Priecīgus Ziemassvētkus, oftewel, fijne kerstdagen!

Geef een reactie

