Di-na-mo! Dinamo Riga!

Vanochtend heb ik mijn laatste spulletjes ingepakt. Ik ben klaar voor de eerste reis naar Estland! Het schijnt enorm te gaan sneeuwen, dus ik ben benieuwd of we überhaupt wel in Tallinn aankomen. Deze middag heb ik nog even met Felix geskyped. Hij was veilig thuis aangekomen. Met een sneeuwloos Duits landschap op de achtergrond heeft hij zijn saxofoon en piano kunsten aan me laten horen. Heel leuk! Na een virtuele tour door het huis van zijn ouders was het tijd om te vertrekken naar Arena Riga. Samen met Stevany ben ik naar een ijshockeywedstrijd geweest. Dinamo Riga speelde tegen Dinamo Moskou. Wat wel leuk was… Gisteren zijn we bij het Steiku Haoss uit eten geweest. Naast ons zaten drie Russen. En raad eens? Ja! Spelers van Dinamo Moskou! We herkenden ze meteen. Het was prachtig om al de jongens over het ijs zien te vliegen. Speciaal voor kerst hadden ze er een extra mooie show van gemaakt. Er kwamen twee kerstmannen vanaf het dak naar beneden, en een hele grote groep getalenteerde schaatsende Letse kindjes vingen sneeuw op met een groot wapperend doek. Daarna was het tijd voor de volksliederen. Toen drie kleine jongentjes het Letse volkslied zongen kreeg ik wel een beetje tranen in mijn ogen. Vooral ook omdat alle Letten fanatiek meezongen (ikzelf deed ook een kleine poging, en het lukte aardig). Daarna was het tijd voor de wedstrijd. Ontzettend spannend! De teams waren aan elkaar gewaagd en het ging er soms hard aan toe. Ik snap nu waarom de spelers altijd zo’n dik beschermings pak aanhebben! Het is uiteindelijk 5-4 voor Dinamo Moskou geworden. De meeste Letten lachen al sporadisch, maar na deze uitslag kon er echt geen lach meer van af. Hoe dan ook, ik vond het een fijne kerstdag. Het was heel speciaal. Deze avond hebben we een lekker Knorr Wereldgerecht gegeten. Ook al was het een Indiaas gerecht, het smaakte heerlijk Nederlands! Goed, nu is het tijd om te gaan slapen. Morgen vertrekt de bus al om 07.00 uur (dat is dus 06.00 uur Nederlandse tijd). Waarschijnlijk horen julle een tijdje niets van me, dus, tot volgend jaar!


Geef een reactie

