Karums kwark snacks

De grootste producent van deze heerlijkheden is de Letse fabrikant Karums, vandaar dat ik deze zoete rolletjes over het algemeen altijd gewoon ‘Karums’ noem. Sinds ik in de Baltics woon is de omzet van Karums en alle soortgelijke kleinere ondernemingen waarschijnlijk flink gestegen. In de flat waar ik woonde in Riga staken mijn huisgenoten me altijd de gek aan met mijn flinke Karums consumptie. ‘A Karums a day keeps the doctor away!’. Kan best, want vaak ben ik hier niet ziek geweest. Gelukkig zijn de kwark rolletjes omhuld in chocolade ook in Estland een groot succes. Twee weken geleden ontdekte ik zelfs een met een Caramac laagje en een beetje caramelsaus in het midden. Heerlijk! In de supermarkt naast mijn huis verkopen ze o.a. de twee rolletjes die op dit moment mijn favoriet zijn. Ten eerste: het in witte chocolade gehulde kwark rolletje, met koekjessmaak en een bescheiden hart met zure besjes smaak. Ten tweede: een after-eight-like rolletje met mintsmaak, omhuld in melkchocolade. Met deze suikerstoten kom ik de dag wel door!
Geef een reactie

