Meeting in Riga en werken op zaterdag

Zo… tijd voor een update!

Woensdag had ik samen met mijn baas een meeting in Riga. We spraken met een jonge vent uit Wit-Rusland over een project dat mede door het Institute of Baltic Studies georganiseerd zal worden. Erg interessant. Ik besefte maar weer eens hoe gelukkig we mogen zijn om in een vrij land te leven. In Wit-Rusland is dat namelijk niet zo vanzelfsprekend. Samen met mijn collega’s en Felix sloten we de dag af met een Leffe, hmm! Grappig detail: mijn baas was eerder die ochtend in de bus onder gekotst door haar dochtertje, waardoor ze de hele dag met een zure broek rondliep ;-).

Donderdagochtend nam ik de bus terug naar Tartu. Stiekem had ik daar eigenlijk helemaal niet zoveel zin in. Ik vond het heerlijk om weer even in Riga te zijn. Ook al voel ik me thuis in Tartu, er gaat niets boven Riga!

Vrijdag was een lange werkdag. Ik ben ontzettend hard aan het werk geweest om mijn rapporten aan te vullen. Ik had gedacht dat ik binnenkort nog wat interviews met asielzoekers zou moeten afnemen, maar mijn baas vertelde me dat dat waarschijnlijk niet door zou gaan. “Ze zullen meer bezig zijn met het doen van een huwelijksvoorstel dan met het eigenlijke interview. En, ze zouden echt hun verhaal niet kwijt willen aan een jonge vrouw; ze zullen je niet respecteren”. Dat wordt hem dus niet..

Deze middag (ja, werken op zaterdag!) heb ik een jonge Estse geïnterviewd voor een film project voor Bulgarije waar ik op dit moment mee bezig ben. Volgende week moet het filmpje klaar zijn, dus jullie zullen tzt de link wel op mijn blog terug vinden.

Nu eerst een glas kefir en een karum! En, aangezien het een lange, drukke week was, misschien nog wel een middagdutje ook.

Groetjes vanuit Estland (waar het net weer begint te sneeuwen; aaaah!)

Geef een reactie

