Nog even over die sneeuw…

Ja. Hallo. Hier ben ik weer. Nog even over die sneeuw he…

Op dit moment ben ik onderweg naar een conferentie. Ik zit in de bus en over ongeveer drie kwartier hoop ik aan te komen in Tallinn. Naast me, aan de andere kant van het gangpad, zit een typische Rus. Gelukkig heeft hij z’n vodkfles thuis gelaten. Voor me zitten twee Duitsers. Ze hebben de stoel die eigenlijk voor mij gereserveerd was ingepikt. Gelukkig is het niet druk en heb ik een fijn ander plekje in de bus kunnen vinden. Het erge is… Ik maakte een kort praatje met ze toen de historische vraag weer eens werd gesteld. “But, you’re from Germany right?”. Of het weekend met Felix heeft mijn Duitse accent versterkt, of ik begin langzaam te veranderen in een Duitser. Ik weet het niet.

Maar, waar het eigenlijk om gaat in dit bericht is de sneeuw! Ik hoorde vanaf het Emmense thuisfront dat het niet lang meer zou duren voor daar de 20 graden grens bereikt zou worden. Nou, hier gaat het er een beetje anders aan toe. Het sneeeeeeeeuwt! Echt, niet normaal. Ik ben beland in een enorme sneeuwstorm. Er komt gewoon geen einde aan. Ik kan de bomen langs de kant van de weg bijna niet eens meer zien.

*Hé een vos!* – mooi, die heb ik nog wel kunnen spotten ondanks het weer.

Hoewel bijna iedereen in Estland de laatste week al loopt te klagen over de onophoudelijke sneeuw moet ik eerlijk bekennen dat ik er op dit moment niet zo’n moeite mee heb. Het Estse landschap ziet er prachtig uit. Heel puur, mysterieus en onaangetast. Prachtig!

Geef een reactie

