Summer cottage, hangtieten en honden

Moi! Ja… zo zeggen ze hier gedag, net zoals in Drenthe! Ik heb het nog steeds erg naar m’n zin in Finland. Iedere ochtend volg in de tv productie lessen en in de middag doe ik mee met de Finse Cultuur groep. Er staan heel wat leuke uitjes op het programma.

Dinsdag ben ik samen met mijn gastmoeder, Anu, naar de summer cottage van haar verloofde geweest. Heel leuk; een klein huisje aan een prachtig meer, midden in het bos. Ik heb veel bijzondere vogels en eenden gezien. Helaas heb ik nog nooit een eland in het wild kunnen spotten, maar… ik ben al wel vol in de elandpoep getrapt!

Gisteren zijn we met de cultuurklas gaan zwemmen. Aangezien Finnen echte saunafreaks zijn hebben we ook dat ritueel niet overgeslagen. De kleine Chinese meisjes moesten hier wel even flink aan wennen. Overal liepen ongeschoren, cellulite en hangtiet hebbende dikke naakte moekes rond! Ik was doodop van het zwemmen en fietsen dus de avond heb ik al hangend op de bank doorgebracht. Ik heb een groot pak mintchocolade koekjes opgegeten. Heerlijk! Ik was alleen wel een beetje beroerd daarna…

Hemelvaartsdag is een officiële feestdag in Finland. Ik hoefde dus niet naar school vandaag maar heb uiteindelijk wel wat voor mijn tv project gedaan samen met mijn Russische en Mexicaanse groepsgenoten. We zijn van plan een korte reportage te maken over een dierenasiel, met name over het tweede leven van een trouwe viervoeter. Morgen gaan we voor het eerst de locatie bekijken. Ik ben benieuwd!

Ohja, en ik heb 20 mega grote muggebulten!

Geef een reactie

