Het dierenasiel: de eerste kennismaking

Zo, vandaag was een lange maar succesvolle dag. Samen met Olga en Ernesto, mijn groepsgenoten, ben ik op onze filmlocatie wezen kijken; een lief houten huisje vol met goed uitziende dieren en hier en daar wat Finse klusjesmannen. Geen één die er Engels sprak. We maakten kennis met een van de vrijwilligsters en onze hoop steeg. Het was een Duitse vrouw uit Augsburg die al een aantal jaren in Finland woont. Perfect! Aangezien ik de enige was die met haar kon communiceren heb ik haar uiteindelijk uitgelegd wat de bedoeling is en dat we volgende week graag nog een keertje langskomen om wat mooie beelden te schieten van het nieuwe dierenasiel aan de rand van Mikkeli. Ik kreeg een telefoon toegestopt met aan de andere kant van de lijn de enige medewerkster met wat kennis van de Engelse taal (handig voor een interviewtje dat we graag in het Engels willen houden!). We spraken af elkaar maandag in de namiddag te ontmoeten. Fijn; dat ook weer geregeld!


Dit ben ik in de filmstudio tijdens mijn eerste praktische camerales

Enkele foto’s van mijn belevenissen in Finland zijn trouwens hier te bewonderen: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2024325403824.2120298.1114675137&l=6478be6871

Geef een reactie

