Vermoeiend weekend in de Finse natuur

Wat een druk weekend! Zaterdag ben ik samen met Anu en Jeremias wezen ‘hiken’. Eerst zijn we naar hun zomerhuisje gereden en vanaf daar met de boot naar het begin van de wandelroute gevaren. We beklommen de Neitvuori berg na een zware wandeltocht dwars door het bos. Erg vermoeiend! Ik denk dat we uiteindelijk wel 12 km over smalle bospaadjes afgelegd hebben. Op een speciaal daarvoor gemaakte plaats hebben we een vuurtje gestookt en worstjes gebraden. Heel gezellig, zo midden in het bos. Later op de avond zijn we naar het zomerhuisje van Anu haar verloofde, Penna, gereden. Ik mocht mee op de boot om een paar visnetten uit te zetten. We sloten de avond af met een traditioneel bezoekje aan de sauna. Met uitzicht op het meer dook ik rond een uur of 23.00 maar al te graag mijn bedje in. Ik heb in tijden niet zo goed geslapen. Om 05.00 uur was Penna al weer wakker om de visnetten leeg te halen. Op het ontbijtmenu stonden dus ook verse visjes. Ik hield het liever bij brood en meatballs.

Zondag werd er ergens 15 km van Mikkeli een feest gehouden ter ere van de 50ste verjaardag van Anu haar collega. Ook twee jongemannen vierden hun afstuderen. Veel valt hierover niet te vertellen, alleen dat ik goed genoten heb van al het lekkere eten.

Ik ben eigenlijk veel te moe om nog meer te typen dus misschien is het beter om gewoon even de foto’s van dit weekend te bekijken. Hier staan ze:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2024325403824.2120298.1114675137&l=6478be6871

Geef een reactie

